Σαπίλα:Στην Χαλκιδική οι “εκδρομείς δημοσιογράφοι” με την Eldorado Gold. Επίσης: Το ΔΝΤ «μαντρώνει» έλληνες δημοσιoγράφους για χλιδάτες διακοπές στη Νέα Υόρκη, πριν από το Πάσχα

Εκδρομή για δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις της στην Χαλκιδική και στην Σμύρνη διοργανώνει η Eldorado Gold.   Αυτή την στιγμή κάτοικοι της περιοχής που αντιδρούν στην επένδυση διαμαρτύρονται για τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία προσπαθεί να παρέμβει στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Οι κάτοικοι βρίσκονται στην τοποθεσία Χονδρό Δέντρο όπου έχουν βρεθεί μπροστά σε μπλόκο της αστυνομίας. Οι συγκεντρωμένοι επικαλούνται το αρθρο 5 του κώδικα των δημοσιογράφων όπου αναφέρεται πως ο δημοσιογράφος οφείλει “να μην επιδιώκει και να μην δέχεται οποιεσδήποτε παροχές σε χρήμα και είδος, που θίγουν την αξιοπιστία και αξιοπρέπεια και επηρεάζουν την ανεξαρτησία και την αμεροληψία του”.

ΠΟΕΣΥ:  Όχι δημοσιογράφοι «χρυσο…δάκτυλοι»
Στο Γενικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ καταγγέλθηκε η “επικοινωνιακή αντεπίθεση” της εταιρείας εξόρυξης χρυσού “Eldorado Gold” την ίδια ώρα που διογκώνεται το κλίμα διαμαρτυρίας των κατοίκων της Χαλκιδικής, αλλά και της Θεσσαλονίκης, για τη δρομολογημένη οικολογική καταστροφή.
“Οι δημοσιογράφοι που επελέγησαν από την εταιρεία, σύμφωνα με την πρόσκληση, αφού διαμείνουν σε πολυτελή ξενοδοχεία θα πραγματοποιήσουν επιτόπιο ρεπορτάζ στα ορυχεία της Χαλκιδικής σε “χώρους που λειτουργούν υποδειγματικά” και θα υποδεικνύονται κατ΄ αποκλειστικότητα από τα στελέχη της Eldorado. Καταγγέλλουμε την παραπάνω απόπειρα, ουσιαστικά χειραγώγησης των εκπροσώπων του τύπου και δημιουργίας ενσωματωμένων δημοσιογράφων προς υπηρέτηση της ‘καλής εικόνας” της εταιρείας” αναφέρει η Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ ζητά από τις Ενώσεις-μέλη της να καταδικάσουν την πρακτική της εν λόγω εταιρείας, υπενθυμίζοντας ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας προβλέπει ότι ο δημοσιογράφος οφείλει “να μην επιδιώκει και να μην δέχεται οποιεσδήποτε παροχές σε χρήμα και είδος, που θίγουν την αξιοπιστία και αξιοπρέπεια και επηρεάζουν την ανεξαρτησία και την αμεροληψία του”.
“Ας μην αποκτήσει ο κλάδος … “χρυσο-δάκτυλους”” καταλήγει.

Προσπαθεί η εταιρεία να αντιστρέψει την εικόνα

Μετά την συνέντευξη τύπου που έδωσε στην Θεσσαλονίκη στην οποία δήλωσε αποφασισμένη να μείνει στην Ελλάδα, η Eldorado Gold επιστρατεύει τις γνωστές μεθόδους εξαγοράς θετικών δημοσιευμάτων προκειμένου να αντιστρέψει τη κακή εικόνα που έχουν προκαλέσει οι αντιδράσεις για τις συνέπειες της επιχειρούμενης εξορυκτικής δραστηριότητάς της στις περιοχές της Χαλκιδικής και της Θράκης. Η εκδρομή περιλαμβάνει επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Ολυμπιάδας, στα γραφεία της στο Μαντέμ Λάκκο, μεταφορά στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί στις εγκαταστάσεις της στα μεταλλεία  Efemcukuru στη Σμύρνη ενώ στο ενδιάμεσο θα λάβουν χώρα πλήθος γευμάτων σε ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης και της Σμύρνης με στελέχη της εταιρείας. Χωρίς να θέλουμε να προκαταβάλλουμε το αποτέλεσμα των ρεπορτάζ που θα ακολουθήσουν, ευχόμαστε οι δημοσιογράφοι να τηρήσουν την σχετική δεοντολογία και ανεξαρτησία τους.

photo_1_2

Το ΔΝΤ «μαντρώνει» έλληνες δημοσιoγράφους για χλιδάτες διακοπές στη Νέα Υόρκη, πριν από το Πάσχα
 Εμαθαν τα κόλπα γρήγορα και διοργανώνουν δεκαήμερο ταξίδι για δημοσιογράφους στις ΗΠΑ με όλα τα έξοδα πληρωμένα, για να κάνουν δημόσιες σχέσεις και λόμπι υπέρ των συμφερόντων τους και των θέσεων που εκφράζουν. Η εκδρομή της χλιδής διοργανώνεται από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, που
επιχειρεί να εκμαυλίσει συνειδήσεις τη στιγμή που προβάλλεται ως αναμορφωτής της δημόσιας ηθικής της χώρας.
Η όλη ιστορία δείχνει ότι οι δήθεν αδιάφθοροι και ατσαλάκωτοι τεχνοκράτες έμαθαν γρήγορα τα κόλπα.Ετσι, αφού διαπίστωσαν ότι η αρνητική εικόνα του ΔΝΤ στην ελληνική κοινή γνώμη πρόκειται να αλλάξει μόνο όταν επιτύχει το πρόγραμμα που έχουν οι ίδιοι προτείνει, δηλαδή ποτέ, αποφάσισαν, φαίνεται, να θέσουν σε ισχύ τα πλάγια μέσα. Ανερυθρίαστα εφαρμόζουν στην Ελλάδα, την οποία και εκ του λόγου αυτού συνάγεται ότι αντιμετωπίζουν ως αποικία, επικοινωνιακά τεχνάσματα όπως τα πληρωμένα ταξίδια δημοσιογράφων, τα οποία δεν θα μπορούσαν να διανοηθούν ούτε να τα προτείνουν στη χώρα απ’ όπου προέρχονται, τις ΗΠΑ.
Ηδη τα σαΐνια του ΔΝΤ έχουν «ξαμοληθεί» για δουν ποιους δημοσιογράφους και από ποιους χώρους θα καλέσουν. Η μνημονιακή γραμμή που υπηρετούν πιστά μεγάλα μέσα μαζικής ενημέρωσης αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα στο να περάσει στην κοινωνία, η οποία αντιδρά.
Το αστείο και τραγικό ταυτόχρονα είναι ότι το ΔΝΤ υποτίθεται ότι ήθελε να αναμορφώσει τα ήθη και έθιμα της Ελλάδας και κυρίως να σταματήσει τέτοιου είδους πρακτικές που αποσκοπούν στο να παρουσιάζουν το άσπρο για μαύρο ή το αντίθετο.
Τελικά όμως φτάνει στο σημείο να τις χρησιμοποιήσει, με στόχο υποτίθεται να έρθουν «κοντά» στο Ταμείο οι Ελληνες δημοσιογράφοι και να δουν πόσο ενδιαφέρεται αυτό για το καλό όλης της ανθρωπότητας.
Τέτοια ταξίδια διοργάνωναν μέχρι πρόσφατα οι τράπεζες, που προκαλούσαν δημοσιογράφους στην ετήσια σύνοδο του ΔΝΤ στη Νέα Υόρκη. Τα ταξίδια εκείνα, εκτός από τον ενημερωτικό χαρακτήρα τους, είχαν ως στόχο και την εξαγορά δημοσιογραφικών συνειδήσεων, ώστε να αυξάνονται οι «φίλιες» δυνάμεις. Το παιχνίδι αυτό άρχισε να παίζεται έντονα στην Ελλάδα από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν ακόμα τα περισσότερα πιστωτικά ιδρύματα ήταν κρατικά.
Το ταξίδι του ΔΝΤ, που κατά τις πληροφορίες θα γίνει πριν από την Ανάσταση, τυπικά θα έχει ως στόχο να παρουσιαστεί στους Ελληνες δημοσιογράφους η εσωτερική λειτουργία του ΔΝΤ. Να φανεί δηλαδή η ανθρώπινη πλευρά του Ταμείου, σε αντίθετη με την εικόνα που έχει ο περισσότερος κόσμος γι’ αυτό.
Στην ουσία, επιχειρείται να περάσει η εικόνα ενός ΔΝΤ φιλικού προς τις κοινωνίες που συμβουλεύει, αλλά και προς εκείνους στους οποίους προτείνει λύσεις. Κοινός τόπος είναι ότι βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια εξωραϊσμού του ΔΝΤ και των νέων οικονομικών σχέσεων που εισάγει ως αντίτιμο της βοήθειας που δίνει.
Στη Λατινική Αμερική, όπου εμφανίστηκε το ΔΝΤ για να «βοηθήσει» τις προηγούμενες δεκαετίες, οι λαοί χαντακώθηκαν, ενώ κατά γενική παραδοχή των περισσότερων αναλυτών και στις προηγμένες καπιταλιστικές χώρες οι συνταγές του Ταμείου είναι παλιομοδίτικες, χωρίς φαντασία και με τεράστιες εμμονές στην αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s